Penghuni Neraka Paling Banyak Wanita




Penghuni Neraka Paling Banyak Wanita

Mengapa Demikian…!

Diriwayatkan didalam kitab Durratun Nashikhin, Hadist Nabi Saw di dalam Riwayat tersebut dikatakan, Pada saat Isra’ wal Mi’raj aku di perlihatkan Neraka oleh Allah Swt, dan yang paling banyak adalah istri-istri yang ada didalam Neraka.

Sayyidah Fatimah (Putri tercinta Nabi Muhammad Saw), Bertanya kepada Rasulullah Saw; “Ya Rasulullah.! Wahai ayahku apa yang membuat perempuan-perempuan atau istri dari mereka itu ada didalam Neraka.

Yang pertama ada yang diikat daripada ubun-ubunannya diikat ditarik oleh Malaikat sampai otaknya berceceran, yang kedua ada yang terikat daripada payudaranya, ada pula yang memakan daripada jasadnya sendiri, ada yang membongkar isi perutnya dan sampai makan usus-ususnya, ada juga kalajengking dan ada juga kelabang masuk daripada kemaluannya keluar dari duburnya hancur daripada isi perutnya.

Dan ini bukan dongeng tetapi ini adalah kenyataan yang diceritakan oleh baginda Nabi Muhammad Saw, Sayyidah Fatimah mendengarnya menutup telinga sampai menggelengkan kepalanya dan tidak sanggup mendengarnya, hawatir dirinya yang akan mendapatkan siksaan tersebut sedangkan Sayyidah Fatimah “Al Batul At Thahroh” (Yang tersucikan dan yang teraman daripada siksa api Neraka) masih menangis mendengar suara perempuan yang seperti itu, sampai saat itu Sayyidah Fatimah Bertanya lagi “Ya Rasulullah aku tidak tahan mendengar daripada ceritamu ini.

Dan ingin mendengar apa dosa daripada istri tersebut, Yang pertama, yang mereka ditarik daripada rambutnya sampai ke ubun-ubunnya sampai berceceran otaknya mereka adalah yang sampai mati tidak menutup auratnya.

Yang Kedua, yang menggantungkan daripada payudaranya, mereka yang mengumbar jasadnya atau badannya untuk dilihat daripada laki-laki yang bukan mahramnya.

Yang Ketiga, mereka yang memakan daripada daging-daging jasadnya sendiri karena mereka adalah seorang Wanita yang deman berhias untuk dipandang untuk orang lain bukan untuk menyenangkan suaminya.

Yang Keempat, kemaluannya dimasukkan daripada kalajengking dan daripada binatang-binatang yang sangat beracun masuk daripada alat kelaminnya keluar sampai duburnya sehingga digerogoti sampai isi perutnya mereka adalah yang tidak menjaga kemaluannya.

Yang Kelima, yang mereka membongkar daripada isi perutnya dan sampai memakan pada isi perutnya mereka adalah yang menceritakan kejelekan suaminya.

Semoga bermanfaat…! Amin.



Post a Comment

Previous Post Next Post